Wspomniana prostota jest jednym z największych atutów tego wydawnictwa. W dobie perfekcyjnie zrealizowanych i do bólu wypieszczonych brzmieniowo płyt, Chris prezentuje osiem melodyjnych lecz surowych w swej formie utworów, z których każdy stanowi osobny rozdział tej muzycznej opowieści.
Razem układają się one w spójną całość, przepełnioną niezwykłym melancholijnym klimatem.
Piosenką, która otwiera album jest ballada Nothing Left To Hate, która doskonale wprowadza w klimat całego wydawnictwa. Choć trzonem każdego z utworów jest akustyczna gitara i kontrabas (zagrał na nim Žiga Golob), których to brzmienie towarzyszy głębokiemu wokalowi Chrisa, pojawiają się też smaczki w postaci partii gitary elektrycznej (np. The Carnival Smoke), klawiszy i różnego rodzaju przeszkadzajek. Paradoksalnie prostota i surowość brzmienia pozwalają docenić każdy pojawiający się tutaj szczegół. Pomimo że Harney County ma głównie folkowy, balladowy charakter, to nie zabrakło na nim też mocniejszych momentów. Jednym z nich jest utwór Many Moons o zdecydowanie rockowym zabarwieniu z fantastyczną partią harmonijki ustnej, na której gościnnie zagrał przyjaciel Chrisa – Terry Lee Hale. Wśród pozostałych gości znaleźli się też m.in. grający na gitarze elektrycznej Paul Austin (The Walkabouts) oraz żona Eckmana – Anda, której głos pojawia się w kilku momentach.
Reasumując – Harney County to prawie 45 minut muzycznej podróży przez pustkowia pełne przestrzeni, spokoju i piękna, które bardzo mocno czuć w każdym utworze zawartym na tym albumie. Z pewnością warto poznać i zachwycić się nim tak samo jak pejzażami amerykańskiego hrabstwa.
Chris Eckman Harney County
Glitterhouse 2013
Premiera płyty: 6 grudnia 2013 (Dystrybucja w Polsce- Gustaff Records)